dimecres, 13 de maig del 2009

WEBQUEST

La webquest l'he realitzada juntament amb la Núria Bonet i amb l'Agnès Pàmies per anar-hi heu d'entrar a: http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_derecha_w.php?id_actividad=3650&id_pagina=1.

Està pensada per un treball amb professors, i els fa reflexionar sobre la diversitat que ens trobem a les aules avui en dia, tal i com ja diu el títol conflicte o oportunitat? Hi ha un seguit d'activitats per veure la forma en que es treballa aquest tema, i enllaços per aprofundir en el tema. Si la voleu conèixer més a fons ja sabeu on heu d'anar.

3 comentaris:

  1. M’ha agradat molt la vostra Webquest com està feta a nivell formal i de continguts.
    Em sembla molt important el plantejament ja que si no comencem canviant actituds i concepcions dels docents, difícilment promourem canvis en les nostres aules.
    Els diferents apartats del recurs estan molt ben plantejats, sobretot la realització del procés. Les activitats proposades són clares i concretes, facilitant-nos els recursos adients per a la seva resolució a través de diferents informacions que es poden obtenir a la xarxa.
    També trobo molt ben plantejat el procés d’aprenentatge: partir dels coneixements previs, recollida i anàlisi d’informació, estructuració o reorganització conceptual amb l’ajuda del debat i dotació de significat en la seva aplicació pràctica tot promovent canvis a nivell de centre.
    Jo situaria aquesta webquest en un nivell alt d’interculturalitat perquè es busca la creació de nou codis culturals dins l’escola, el seu objectiu final és trobar noves maneres de convivència basades en el respecte a la diferència.
    Potser de cara a millorar els resultats d’aquest procés inclouria alguna activitat d’anàlisi del que ja es fa a l’escola per promoure pràctiques de qualitat en aquest sentit. De fet, en la presentació de la tasca se’ns apunta aquest tema però es deixa per la reunió final del claustre. Segons el meu punt de vista, aniria millor arribar a aquesta reunió amb la reflexió sobre els punts forts i febles del centre ja feta.

    Glòria

    ResponElimina
  2. Benvolguts companys, m’ha interessat especialment la vostra webquest que he comentat al meu blog d’aquesta manera:

    El primer mèrit que trobo en la vostra webquest és que vagi adreçada a l’equip docent quan la pauta que hem seguit la majoria ha estat pensar recursos destinats a l’alumnat. Em sembla molt important el vostre propòsit de promoure processos de reflexió sobre com atendre (com es fa i com s’ha de fer) la diversitat al centre.

    Proposeu un procés relativament senzill en què, a partir d’una avaluació inicial, es proporcionen una sèrie de materials a través dels quals, mitjançant la reflexió individual i grupal, cada docent podrà modificar les seves posicions de partida i quedaran assentades les bases per poder arribar a l’obtenció d’un consens determinat al centre pel que fa a l’atenció a la diversitat.

    Us diria dues coses, una en reconeixement de la qualitat de la vostra tasca i l’altra com a suggeriment de millora. Començant pel principi, us he de dir que l’aportació que feu de material per a la reflexió em sembla, ras i curt, esplèndida. Recursos abundants, ben escollits (commovedor el vídeo, que desconeixia) i adequats a la finalitat que es persegueix. Felicitats, doncs, per la vostra feina de recerca i selecció.

    Tanmateix, crec que l’alta qualitat del material després no s’acaba de veure reforçada pel procés que proposeu. Em sembla una webquest amb molt bons fonaments que pot quedar desaprofitada perquè algunes de les tasques, des del meu punt de vista, no acaben d’estar ben enfocades del tot. Dos exemples: no acabo de veure l’interès que pot tenir que els docents es posin a comentar, una mica a l’atzar, els resultats dels qüestionaris finals comparats amb els inicials (la realització dels quals em sembla una molt bona idea, que quedi clar). Segur que de la lectura d’uns documents se’n segueixen necessàriament canvis de postura?. No és més fàcil que sorgeixin de l’intercanvi, de la contraposició d’arguments que comporta el diàleg?. Només hi ha un treball intermedi en grup i és per comentar el vídeo. Per altra banda, compartir uns documents comuns no porta necessàriament al consens: porta al posicionament de cadascú davant d’allò que aquests documents exposen. Serà el diàleg el que permetrà arribar a aquest consens, si és que s’hi arriba. Crec que la webquest posa tota la intenció en què sigui així, però al capdavall la darrera paraula la tindrà el grup que la dugui a terme.

    Amb tot, no voldria que quedés un regust negatiu. Tot és millorable, fins i tot aquest comentari. Si ha girat al voltant de la vostra webquest ha estat indiscutiblement perquè és una de les que ha despertat més el meu interès.

    Gràcies per les vostres aportacions.

    ResponElimina